סמוצ גירלס

אוננות: חשיפת היתרונות, היתרונות והאתגרים

אוננות: חשיפת היתרונות, היתרונות והאתגרים

אוננות היא מונח המתייחס לכל אחת מהפעילויות הממריצות את עצמן של איברי המין כדי להשיג עוררות מינית והנאה. לאורך ההיסטוריה, אוננות הייתה נושא לוויכוח ומחלוקת מבחינת מוסריותה, סיכוניה ויתרונותיה. מחקרים מדעיים גילו כי לאוננות יתרונות פיזיים ופסיכולוגיים רבים, כולל הנאה מינית משופרת, שינה משופרת, הערכה עצמית גבוהה יותר, מתח מופחת ומודעות עצמית מינית מוגברת. עם זאת, בעוד אוננות נתפסת בדרך כלל כתרגול בטוח, ישנם סיכונים פוטנציאליים הקשורים אליו, כגון פיתוח התנהגויות כפייתיות ופגיעה פיזית.

מאמר זה יספק סקירה מקיפה של ההיבטים המדעיים, הפסיכולוגיים והחברתיים של אוננות, תוך התייחסות להגדרותיה, להיסטוריה, לשכיחות, לבטיחות, ליתרונות, לסיכונים ולאתגרים שלה.

הגדרות של אוננות

המונח אוננות נגזר מהפועל הלטיני masturbare, שפירושו "לשפשף את עצמך". למרות שהמונח הפך למונח גג לגירוי עצמי, הפעילויות השונות המעורבות מתוארות בצורה מדויקת יותר כ"פעילויות אוטוארוטיות". פעילויות אלה נעות בין ליטוף איברי המין בצורה מהנה לשימוש בויברטורים או צעצועי מין.

אוננות מכונה לעתים "סקס סולו" או "אהבה עצמית", מכיוון שהיא כרוכה בהנאה עצמית ללא מעורבות של בן זוג. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר אוננות כ"גירוי עצמי מכוון של איברי המין במטרה להשיג עוררות מינית והנאה, בדרך כלל עד כדי אורגזמה".

היסטוריה של אוננות

ההיסטוריה של אוננות מתוארכת לתקופות פרהיסטוריות עתיקות. ציורי מערות ועדויות ארכיאולוגיות מצביעים על כך שבני האדם מאוננים כבר מאות שנים. כמו פעילויות גופניות רבות אחרות, האמונות הדתיות של תרבויות שונות החלו להשפיע על תרגול האוננות בשנים שלאחר מכן. לדוגמה, באירופה של ימי הביניים, אוננות נתפסה כחטא או סימן למחלת נפש, ואלה שנמצאו אשמים במעשה היו כפופים לעונש מוסרי ומשפטי. הטאבו סביב אוננות התבסס במידה רבה על האמונה שהיא עלולה להוביל להשפעות פיזיות ונפשיות מזיקות.

בסוף המאה ה -18 החלו העמדות כלפי אוננות להשתנות. עם עליית הנאורות והמהפכה המדעית, החלו הראיות המדעיות להחליף את המוסר הדתי. נמצא כי לאוננות לא היו השלכות פיזיות או נפשיות שליליות. למרות זאת, טאבו חברתי עדיין מנע מאנשים רבים לדון בגלוי באוננות ולחקור את היתרונות שלה.

שכיחות אוננות

למרות שאוננות הייתה חלק מחיי האדם מאז ימי קדם, שכיחותה משתנה מאוכלוסייה לאוכלוסייה – בעיקר לפי מגדר, זהות מינית, גיאוגרפיה ותרבות. מחקרים על שכיחות אוננות משתנים בשל גדלי מדגם שונים ואוכלוסיות שנחקרו. באופן כללי, עם זאת, רוב האנשים מאוננים, וגברים ונשים כאחד עושים זאת כבר בגיל ההתבגרות.

לגבי תדירות, מחקרים מצאו כי אוננות שכיחה יותר בקרב אנשים צעירים, כאשר השכיחות יורדת עם הגיל. גברים בדרך כלל מאוננים לעתים קרובות יותר מנשים, והומואים / לסביות מאוננים לעתים קרובות יותר מאשר סטרייטים. בקרב קבוצות מגוונות, תדירות האוננות משתנה ממדינה למדינה ותלויה בגורמים כגון דת, תרבות או גיל.

בטיחות אוננות

אוננות נחשבת בדרך כלל בטוחה. רבים מאמינים כי אוננות היא הצורה הבטוחה ביותר של יחסי מין שכן היא אינה מערבת שותפים ואינה מובילה להריון לא רצוי או להעברת זיהומים המועברים במגע מיני (STD).

אוננות יכולה לשמש גם כסוג של אמצעי מניעה. עבור רוב האנשים, הוא מכוון את עצמו ולא מכוון על ידי שותף, ואין לו סיכונים פיזיים או תופעות לוואי הקשורות אליו. עם זאת, אם מתורגל בצורה מוגזמת או כפייתית, זה עלול להזיק.

היתרונות של אוננות

היתרונות הפיזיים והפסיכולוגיים של אוננות רגילה הם רבים. הנה כמה מהיתרונות המקובלים ביותר:

הנאה מינית משופרת: אוננות יכולה לעזור לך לחקור את מערכת התגובה המינית של גופך ולשפר את ההנאה שלך מפעילויות מיניות שותפות.

שינה משופרת: אוננות יכולה לעזור להקל על המתח, מה שיכול לגרום לשינה רגועה יותר.

– הערכה עצמית גדולה יותר: אוננות יכולה להגביר את ההערכה העצמית שלך כפי שהוא מאפשר לך לנתח את הגוף שלך ולטפל בכל חוסר ביטחון שיש לך.

– מתח מופחת: אוננות יכולה לשחרר אנדורפינים הפועלים כמשככי מתח טבעיים.

מודעות עצמית מינית מוגברת: אוננות יכולה לעזור להגביר את הבנתך את גופך ואת הפעילויות המיניות המועדפות עליך.

סיכוני אוננות

למרות היתרונות הרבים של אוננות, ישנם סיכונים פוטנציאליים הקשורים לתרגול. הנה כמה מהדברים הבאים:

האם נערות ליווי הן הבחירה הנכונה עבורך?

עולם נערות הליווי: פרספקטיבה מקצועית

סגנון החיים של סווינגר: לחקור את העולם של אי-מונוגמיה בהסכמה