סמוצ גירלס

התמכרות למין: אבחון, גורם, סימפטומים וטיפול

התמכרות למין: אבחון, גורם, סימפטומים וטיפול

התמכרות למין, המכונה גם הפרעה היפרסקסואלית (HSD), היא מצב המאופיין בדחף מיני חזק באופן חריג ובלתי נשלט. דפוסי ההתנהגות של מכור למין סובבים בדרך כלל סביב עיסוק במין, חיפוש אחר חוויות מיניות חדשות, תכנון פעילויות מיניות והצבת עדיפות גבוהה למין. בדיוק כמו התמכרויות אחרות, התמכרות למין היא דרך לברוח מהמציאות ולהקהות רגשות כואבים. אלה הסובלים מהתמכרות למין מתארים לעתים קרובות את חייהם כחסרי שליטה והם מרגישים שבמקום להיות מסוגלים להפסיק או להתנגד להתמכרות שלהם, הם במקום זאת לכודים בה חסרי אונים על ידי מעשיהם שלהם.

בדומה להתמכרויות אחרות, כגון התמכרות לסמים או אלכוהול, התמכרות למין משתנה מאוד בחומרתה, כאשר חלק מהאנשים בקצה המתון של הספקטרום מראים סימנים מדי פעם, בעוד שמקרים קיצוניים מובילים להשלכות שליליות תמידיות בתחומי חיים רבים. בארה"ב, סקר שנערך על ידי המינהל להתמכרות לחומרים מזיקים ושירותי בריאות הנפש (SAMHSA) גילה כי יותר מ -9% מהאוכלוסייה חווים התמכרות חריפה למין או HSD.

האבחנה של התמכרות למין
אבחון HSD יכול להיות קשה מכיוון שבניגוד לאבחנה של התמכרויות לחומרים, אין בדיקות פיזיות אמינות שיכולות לזהות אותו. יתר על כן, התמכרות למין מתקיימת לעתים קרובות יחד עם הפרעות נפשיות כגון דיכאון, חרדה והפרעות אישיות אחרות, מה שהופך את האבחנה לקשה יותר. לפיכך, אבחון מקיף דורש הערכה גופנית ופסיכולוגית יסודית, אשר צריכה לכלול שאלות אבחון הקשורות למחשבות והתנהגויות מיניות קשות לשליטה, ולמצוקה או ליקוי ארוכי טווח עקב דפוסי הפעילות המינית של הפרט.

הגורמים העיקריים להתמכרות למין
הגורמים להתמכרות למין שונים מאוד מאדם לאדם. עם זאת, מומחים מאמינים כי לרוב האנשים הסובלים מהתמכרות למין יש בעיות בסיסיות או מושפעים מאירועים טראומטיים או תת הכרתיים מעברם. זה יכול לכלול התעללות פיזית, נפשית או מינית, כמו גם נטישה, הזנחה וטראומה רגשית. להלן כמה גורמים פוטנציאליים להתמכרות למין:

1. אובדן מערכת יחסים
2. נטייה גנטית
3. ייאוש
4. מתח
5. תרבות
6. גורמים ביולוגיים

הסימפטומים של התמכרות למין
התמכרות למין היא הפרעה רבת פנים. הסימפטומים יכולים להשתנות מאדם לאדם, בהתאם לחומרת ההתמכרות ובריאותו הנפשית והפיזית של האדם. להלן כמה סימנים ותסמינים נפוצים של התמכרות למין:

1. אימפולסיביות רגשית
2. תשוקה עזה למין
3. עיסוק במין
4. טריגרים שמעוררים דחפים מיניים
5. הישנות מתמדת
6. חוסר יכולת לשמור על התחייבויות ולשמור על מערכות יחסים
7. בידוד
8. השלכות משפטיות, כלכליות ובריאותיות כתוצאה מפעילות מינית

טיפולים בהתמכרות למין
הכלים היעילים ביותר לטיפול בהתמכרות למין הם טיפולים קוגניטיביים-התנהגותיים וגישות הוליסטיות. שתי השיטות הללו כוללות חקירה וטיפול בסיבות הפסיכולוגיות השורשיות המפעילות את ההתנהגות והקניית כלים למטופלים לזיהוי טריגרים והימנעות מהם, ניהול מתח והצבת גבולות בריאים במערכות יחסים. הטיפול עשוי לכלול גם טיפול תרופתי עם תרופות נוגדות דיכאון ותרופות אחרות לטיפול בחשקים ובכל הפרעות המתרחשות במקביל. בנוסף, ישנן קבוצות תמיכה (הן באינטרנט והן באופן אישי) שיכולות לעזור לאנשים החיים עם התמכרות למין.

שאלות נפוצות על התמכרות למין

Q. האם אתה יכול לרפא התמכרות למין?
התמכרות למין היא הפרעה מורכבת, וההחלמה תשתנה מאדם לאדם. למרות שזה כרגע לא נחשב מצב לריפוי, ניתן לנהל את הסימפטומים ולחיות באושר מבלי להסתמך על התנהגויות ממכרות.

Q. האם התמכרות למין היא הפרעה אמיתית?
לחץ כאן
ת. כן. התמכרות למין היא הפרעה מוכרת. היא מסווגת כ"הפרעת תהליך", כלומר היא מאופיינת בדפוס של התנהגויות. זה נכלל ב- DSM-5, ולכן זה נחשב הפרעה אמיתית על ידי הקהילה הפסיכיאטרית.

האם נערות ליווי הן הבחירה הנכונה עבורך?

עולם נערות הליווי: פרספקטיבה מקצועית

סגנון החיים של סווינגר: לחקור את העולם של אי-מונוגמיה בהסכמה